Fingridin henkilöstö- ja viestintäjohtaja Tiina Miettinen oikealla ja viestintäpäällikkö Marjaana Kivioja iloitsevat voitosta.
CHARGE

Kultaa suomalaisyrityksille


Antti Korpelainen ja Suvi Antila, jotka johtavat Virran markkinointityötä.
Kuva: CHARGE


Kaksi suomalaisyritystä voitti kultaa maailmanlaajuisessa energia-alan brändikilpailussa, CHARGE 2018:ssa, joka järjestettiin kansainvälisen konferenssin yhteydessä Reykjavikissa. Kilpailuluokkia oli viisi, ja Figrid voitti sähkönsiirron (siis kantaverkko-operaattoreiden) luokan näillä perusteluilla:

”Erittäin hyvä tuotemerkki ja hyvä ydinsanoma, innovaatio ja asiakaskeskeisyys, kansalliseksi monopoliksi poikkeuksellinen kuluttajakeskeisyys ja ulkoinen visio. Logo ja allekirjoitus selkeitä ja tyylikkäitä.”

Tuotebrändisarjan voitti sähköautojen latauspalveluja tarjoava Virta:

”Tuotemerkki on erittäin selkeästi suunnattu ja vahvasti läsnä tavalla, jonka tekee siitä kuluttajien kannalta saavutettavan samalla, kun se tarjoaa vahvan luotettavuuden tunteen.

Yhtiö pyrkii selvästi viestimään asiakkaiden kanssa rennolla tavalla, joka saa heidät sitoutumaan ja tuottaa hienoja käyttäjäkokemuksia.”


Kirjoittaja on ERA:n, ruotsalaisen energia-alan lehden entinen pŠŠtoimittaja, ja seuraa energiaasioita Euroopan tasolla.
TEKSTI: BENGT MAGNUSSON