Herrfors utvecklar som bäst en egen chattbot för att bättre kunna svara på dina frågor.
Pixabay

Hej, hur kan jag hjälpa dig?

Herrfors

Snart finns det ännu ett sätt att komma i kontakt med Herrfors. Just nu testas en chattbot som ska kunna svara på kundernas frågor via webben.

”Vi har märkt att många som tar kontakt med vår kundtjänst ställer frågor om sådant som finns på vår webbplats. Men alla kanske inte har tid eller kunskap att själva leta fram informationen. Då kan en chattbot vara lösningen”, säger CIO Robert Ståhl.

Chattboten är redo att testas internt och tanken är att den ska lanseras senare under hösten. Chattboten kommer att dyka upp som en liten ruta på Herrfors webbplats.

Tjänsten baseras på AI och samma teknik som Chat GPT, och när du ställer en fråga åt den läser den av all information som finns på Herrfors webbplats för att ge ett så exakt svar som möjligt. Chattboten lanseras först på svenska, finska och engelska, men det finns också möjlighet att i framtiden utrusta den med en översättningsfunktion, så att du kan ställa dina frågor på till exempel spanska eller arabiska.

”Många ringer för att ställa frågor till exempel om vår mobilapp eller om sin egen förbrukning, och här kommer chattboten att kunna hjälpa till. Vi tror att den kommer att vara till stor nytta för våra kunder”, säger Robert Ståhl.