Herrfors
Pian Herrforsiin saa yhteyden jälleen uudella tavalla. Testissä on parhaillaan chättibotti, joka voi vastata asiakkaiden kysymyksiin verkossa.
”Olemme huomanneet, että monet asiakaspalveluumme yhteyttä ottavat kysyvät asioita, jotka löytyvät verkkosivuiltamme. Mutta kaikilla ei ehkä ole aikaa tai osaamista etsiä tietoa itse. Silloin chättibotti voi tarjota ratkaisun”, kertoo CIO Robert Ståhl.
Chättibotti on valmis sisäiseen testaukseen, ja ajatuksena on lanseerata se myöhemmin syksyllä. Chättibotti ponnahtaa esiin pienenä ruutuna Herrforsin verkkosivuilla.
Palvelu pohjautuu tekoälyyn ja samaan teknologiaan kuin ChatGPT. Kun kysyt chättibotilta kysymyksen, se lukee kaiken tiedon Herrforsin verkkosivuilla antaakseen sinulle mahdollisimman tarkan vastauksen. Botti lanseerataan ensin suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi, mutta tulevaisuudessa se voidaan varustaa käännöstoiminnolla, joten voit kysyä siltä kysymyksiä esimerkiksi espanjaksi tai arabiaksi.
”Monet soittajat kyselevät esimerkiksi mobiilisovelluksestamme tai omasta sähkönkulutuksestaan, ja chättibotti voi auttaa näissä asioissa. Uskomme, että se hyödyttää asiakkaitamme suuresti”, Robert Ståhl kertoo.