Amanda Östiä, Ida Finneä ja Johanna Övergaardia yhdistää yksi asia – heillä kaikilla on uusi rooli Herrforsin sisällä.
Amanda siirtyy asiakaspalvelusta Executive Assistantiksi, kun taas Ida on juuri aloittanut uuden työnsä asiakaspalvelupäällikkönä. Lokakuussa vanhempainvapaalta palaava Johanna siirtyy myyntipäälliköksi ja liittyy yrityksen johtoryhmään.
”Syksystä tulee monellakin tapaa mielenkiintoinen. Itselleni se tarkoittaa uusien rutiinien löytämistä, mutta syksy on muutenkin aina jännittävää aikaa sähköyhtiölle, sillä ikinä ei tiedä, mitä tapahtuu. Millainen talvesta tulee, toimivatko kaikki voimalaitokset odotusten mukaisesti ja riittääkö sähkö”, Johanna Övergaard pohtii.
Johanna on koulutukseltaan prosessitekniikan diplomi-insinööri, joka ajautui energia-alalle jo v. 2006 tutkielmansa kautta. Nyt hän odottaa innolla pääsevänsä kehittämään sähkökauppaa ja sähkönmyyntiä yksityisasiakkaille ja yrityksille.
Sekä Amandalla että Idalla on aiempaa asiakaspalvelukokemusta, sillä molemmat työskentelivät vähittäiskaupan päällikköinä ennen siirtymistään Herrforsin palvelukseen.
Ida Finne on viettänyt ensimmäiset työviikkonsa tutustuen alan kysymyksiin ja kollegoihin, ennen kaikkea omaan tiimiin, johon kuuluu seitsemän henkilöä Pietarsaaressa ja kolme Ylivieskassa.
”Työmme on erityisen hauskaa ja mielenkiintoista siksi, että se todellakin koskettaa jokaista ihmistä. Kaikki tarvitsevat sähköä”, Ida toteaa.
Amanda Öst aloitti asiakaspalvelussa v. 2021 ja opiskelee parhaillaan työn ohella tradenomiksi. Hänen työtehtävänsä johdon assistenttina ovat valmistella hallituksen kokoukset, pitää pöytäkirjaa ja huolehtia sisäisten prosessien sujuvuudesta.
Myös Amanda kertoo, ettei tällä alalla ikinä tiedä, mitä seuraavana päivänä tapahtuu.
”Ulkopuoliset tekijät vaikuttavat meihin suuresti, mutta epävarmuus on arkipäivää usean pandemia- ja sotavuoden jälkeen. Meidän täytyy yksinkertaisesti oppia elämään sen kanssa.”