Herrfors
Jos Herrforsin kaukolämmönjakeluun tulee häiriö, asiakas saa syksystä lähtien tiedon siitä tekstiviestillä. Se vaatii kuitenkin, että asiakas rekisteröi matkapuhelinnumeronsa verkkosivuilla www.herrfors.fi. Sinne kirjaudutaan omalla kulutuspaikalla ja asiakasnumerolla, jotka löytyvät myös omalta laskulta.
Myös niiden, jotka ovat ottaneet käyttöön Herrforsin sovelluksen, täytyy rekisteröidä matkapuhelinnumeronsa.
”Tavoitamme tekstiviestin avulla kaikki, joilla on matkapuhelin. Tämä on kattavampi järjestelmä kuin aiemmin käyttämämme kanavat”, sanoo Herrforsin kaukolämmön kehityspäällikkö Jonas Asplund.
Suunniteltuja katkoja tehdään kytkentätöiden yhteydessä ensi sijassa kesäaikaan. Kaukolämpöasiakkaalle jakelukatko tarkoittaa, ettei hanasta tule lämmintä vettä ja että lämpöpatterit viilenevät.
”Suunnittelemattomia katkoja tapahtuu todella harvoin, mutta jos niitä tapahtuu, on eduksi, että tavoitamme tekstiviestillä nopeasti kaikki asiakkaat”, Jonas Asplund toteaa.