Herrforsin asiakaspalveluun soittavat saavat asiansa jatkossa tehokkaampaan hoitoon. Herrfors on ottamassa käyttöön uutta digijärjestelmää työnohjaukseen.
”Tarkoituksena on parantaa työnohjaustamme, jotta pystymme hoitamaan vikailmoitukset tehokkaammin ja viestimään paremmin niin yhtiön sisällä kuin ulospäinkin”, sanoo Herrforsin it-päällikkö Robert Ståhl.
Hän kertoo esimerkkinä tapauksen, jossa asiakas on huomannut puun, joka on vaarassa kaatua sähkölinjalle. Asiakas soittaa Herrforsin asiakaspalveluun estääkseen sähkökatkon. Asia merkitään ohjelmaan, jossa työnjohtaja arvioi asian kiireellisyyden ja katsoo, keitä asentajia on paikan lähellä ja kuka voisi hoitaa asian. Kun asia on hoidettu, asiakaspalvelu saa siitä merkin ja ilmoittaa siitä edelleen soittajalle.
”Asia päivittyy viestintäketjun joka vaiheeseen sitä mukaan kun asia etenee, ja se on hieno juttu.”
Sami Tampio on yksi asentajista, jotka nyt testaavat järjestelmää, ja hän näkee siinä useita etuja.
”Saan helposti ja nopeasti esiin kartat, joita tarvitsen tiettyyn tehtävään. Kun työ on tehty, voin kirjoittaa raportin heti paikan päällä”, Tampio selittää .