Nya tjänster. Johanna Stubb vill ha välinformerade kunder.
Karolina Isaksson

Inredningstävling i nytt infoblad

Esse Elektro-Kraft Ab

Ett nytt informationsblad, Energinen, delades ut till Esse Elektro-Krafts kunder i december. Där kan kunderna läsa om nya tjänster och annat som är på gång inom bolaget.

”Vi hade mycket nytt att berätta för kunderna på vår förnyade webbplats, men alla går inte in där och läser. Därför valde vi att också göra ett tryckt informationsblad”, förklarar Johanna Stubb.

Responsen har varit positiv och trafiken till webbplatsen har ökat tack vare infobladet.

”Nu har fler kunder börjat använda Min elmätare-tjänsten för att följa med sin egen elförbrukning.”

I det nya bladet fanns också en tävling som gick ut på att deltagare skulle inreda ett hus med möbler och belysning.

”Det var inte så många som skickade in tävlingsbidrag, men de som kom in var väldigt fina. Vi lägger ut alla bidrag på vår webbplats och meddelar vilka som vann priser”, säger Johanna Stubb.