Kunderna uppskattar att leveransen är pålitlig, och många har även berömt kundtjänsten, framgår av kundundersökningen.
Herrfors

Fjärrvärmen får bra betyg

Herrfors

Herrfors fjärrvärmekunder är nöjda med servicen. Det visar en färsk kundundersökning som bolaget låtit göra. Kunderna ger Herrfors skolvitsordet 8,6, medan fjärrvärmeverksamheten får betyget 4,2 av 5 möjliga.

”Det som kunderna uppskattar mest är att den fjärrvärme vi levererar är pålitlig och säker och att eventuella avbrott inte stör deras vardag. Många har även berömt kundtjänsten”, säger Anniina Aho, som är ansvarig för marknadsföringen.

Speciellt ylivieskaborna är nöjda, hela 40 procent av de svarande säger att de skulle rekommendera fjärrvärme åt en vän eller en kollega. Herrfors som varumärke uppskattas och bland de öppna kommentarerna konstateras att fjärrvärmen är trygg och bekymmersfri.

Bland de öppna svaren finns också utvecklingsförslag – som att den aktuella förbrukningen borde vara enklare att hålla koll på i appen.

”Det här var första gången vi gjorde en undersökning bland våra fjärrvärmekunder. Det är alltid bra att med jämna mellanrum kolla vilka saker vi har lyckats med och vad vi borde utveckla”, säger Anniina Aho.

Undersökningen genomfördes i juli och sammanlagt 206 kunder från Jakobstad och Ylivieska svarade.