Det blev en blöt kväll vid Nykarleby Kraftverks monter på årets kulturnatt den 17 augusti. Lagen som deltog i Kubikkampen fick räkna med spill när de förflyttade en kubikmeter vatten, hink för hink, från en cistern till en annan.
”Det var ett mycket uppskattat inslag som vi tyvärr inte hann marknadsföra på förhand. Nästa år kommer vi att informera om evenemanget till föreningar och företag så att de kan förbereda sig”, säger Nina Myrskog på Nykarleby Kraftverk.
Under kulturnatten passade bolaget också på att informera kunderna om möjligheten att välja e-faktura. Dessutom tog man emot kunders telefonnummer för att kunna skicka sms till dem som berörs av distributionsstörningar.
”Kulturnatten är ett bra sätt för oss att komma ut och träffa våra kunder. Kommunikation handlar ju bland annat om att minska avståndet mellan Nykarleby Kraftverk och våra kunder, och därför behöver vi söka oss ut där kunderna finns och inte bara anta att de ska komma till oss.”